אקסקל » חדשות » תרבות חדשות » דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"


דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"


 
 
דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"דבריו של ח"כ יולי אדלשטיין בערב עיון לכבוד השקת הספר "יהודים הרריים - קווקז"
 
 
"ערב טוב, חג חנוכה שמח לכולנו, אני מברך את חברי לשולחן הנשיאות: ד"ר שמעון אחיון, פרופ' שפירא, ד"ר עידן, ידידי יעקב בר-שמעון וכל שאר מארגנים והמרצים בכנס הזה.

אני כאן, מטבע הדברים לא לצורך ניתוחים שנהוג לעשות כאן, זאת נשאיר למומחים שתכף יופיעו ליד המיקרופון הזה, אלא יותר לעניין הברכות. אני רוצה לציין את החשיבות של פעילות "מרכז דהאן" בנושא של הגברת התודעה והגברת הידע בתולדות קהילות ישראל, ואני אפילו לא אנסה לקבוע, לא אנסה לשפוט מה הזווית החשובה לנושא הזה. אני יכול להציג כל מיני זוויות מבלי להכריע מה בדיוק חשוב ואיזו מהן חשובה יותר.

אני יכול לומר מעברי כשר הקליטה, שבכל מה שקשור לשילוב מוצלח יותר של העולים שבאים מרחבי תבל, אנחנו, בעומס האקטואליה וודאי נוטים להזניח את הנושא הזה, אך תמיד יש דברים רציניים להתייחס אליהם: דיור ותעסוקה וכן הלאה, וכן הלאה.

לדעתי, אחד הדברים שפגעו בעבר, אני מקווה שפחות אולי פוגעים היום, בשילוב מוצלח של העולים, זה חוסר הידע שלהם קודם כל וגם וודאי של החברה הסובבת של השורשים ושל המסורת. וכל פעם שיוצא לי, יצא לי בעבר, לחנוך, נגיד, מרכז תרבות זה או אחר תמיד גם המחשבה וגם אמרתי את זה בקול רם, בדרך כלל, שזה לא, זה לא למען העולים, זה למען החברה כולה, על מנת שנכיר אחד את השני ונצליח, אולי באמת להגיע לקיבוץ גלויות לא רק פיזי אלא גם לחברה יותר, אין לי מילה טובה, לא אחידה יותר אבל, שבה החלקים מכירים אחד את השני יותר טוב.

אני בתפקידי הנוכחי כשר התפוצות ,אני וודאי יכול לתת זווית נוספת של אי ההיכרות שלנו בישראל עם קהילות שונות בתפוצות וחלק מקהילת יהודי קווקז, היא וודאי עדיין לא איתנו בישראל, אלא שם, במדינות השונות של ברית המועצות לשעבר, אולי במקומות נוספים. וגם כאן, הנטיות הטבעיות שלנו כאן בארץ כשקורה משהו, מיד לומר, "איך זה שהם לא?" - איך זה שהם במדינות מסויימות לא מפגינים, איך שזה הם לא מזדהים, איך שזה הם לא באים לארץ, איך זה הם לא זה או אחר. ותמיד אני ככה נוטה להשיב לזה ולשאול האם התעניינו לפני שבוע או לפני שבועיים, מה הם בכלל, מה הם עושים ביום-יום, מה מעניין אותם, מה הבעיות, אולי מה הטענות.

גם כאן, לדעתי, הפעילות הזאת אומנם, בחלק הגדול מן המקרים זה חקר ההיסטוריה ומה שקרה בעבר, אבל גם נותנת לנו זווית נוספת על חיי הקהילה במקום איפה שהיא, בתקווה שיום אחד, אולי, כולנו נהיה כאן בארץ, אבל כרגע זה עוד לא המצב. וצעקות וקריאות וסיסמאות לא יעזרו כאן לא תהליך של דו-שיח ואולי, כפי שאמרתי, היכרות הדדית יותר טובה.

אפשר וודאי להמשיך עם הרשימה הזאת, אפשר לדבר על, באמת, תרומה של המחקרים האלה לאותו דבר שקראתי לו התעבות החברה, אבל זה גם התעבות התרבות בישראל שוודאי מאוד ייחודית, ואם אנחנו נגיע, ונגיע כאן במהלך הערב הזה לקטעים של מוסיקה ושירה וכן הלאה, ברור לגמרי שאם אנחנו לא רוצים להשאיר את זה אצל כל קהילה כאיזשהו קוריוז אתני שפעם בשנה באיזשהו כנס גם משמיעים או מראים, אל כפי שאמרתי כחלק מאיזושהי סינתזה, אז וודאי שגם כאן המקום של המחקר הוא חשוב ביותר.

אני הייתי אומר שבאמת כאן, המחקר והעבודה הזאת, כפי שגם ד"ר אחיון, ובצדק אמר לי לפני שהתחלנו את החלק הרשמי, הם מניעים כל מיני תהליכים. הספר לא היה מופיע אלמלא איזשהו דיון וסימפוזיון. וגם כאן, בעצם אני הייתי רוצה לקוות שפרסום הספר הזה והאירוע שאנחנו מקיימים יעודדו אנשים נוספים, גופים נוספים, גורמים נוספים, חוקרים נוספים להמשיך במחקר, להמשיך בעשייה ונגיע באמת למצב שנוכל פחות לחונן על כך שיהדות קווקז, יהודי קווקז לא כל כך מוכרים אלא לדבר יותר, כפי שגם מגיע על העושר התרבותי, על המגוון התרבותי, על הדברים היפים שיהודי קווקז גם הביאו איתם לארץ וגם אלא שעדיין לא בארץ, ממשיכים לטפח במקומות שהם נמצאים.


אז אני מאחל לכל המשתתפים, לכל המרצים בהצלחה רבה.

ועוד הפעם, חג חנוכה שמח".
Прочитали: 1338 человек
Рейтинг:

Оставить комментарий пользователям Вконтакте и Facebook


30-12-2011, 11:39

Информация
לקוחות בקבוצהГости, לא ניתן להשאיר תגובות בחדשות.

קטגוריות

חדשות קהילה קווקזית

לוח שנה

«    פברואר 2014    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31